Dałem się namówić na 27.
Duży przegląd 1.9 TDI ALH
Zwiń
X
-
Duży przegląd 1.9 TDI ALH
Jako że "złapałem" parę groszy (a nie wiadomo kiedy następnym razem będę miał taką sytuację ) i pomału przychodzi czas wymiany rozrządu (w lipcu będzie 5 lat od ostatniej wymiany) postanowiłem w aucie zrobić duży przegląd.
Proszę Was o informację co warto zrobić "dla pewności" a w jakie koszty się nie ładować.
Auto ma 143tyś faktycznego przebiegu, w ostatnie 4 lata przejechało 18tyś km. Samochód cały czas stoi w ciepłym garażu.
I tak:
- rozrząd z pompą wody (to oczywiste, można dokładnie sprawdzić jaki jest mi potrzebny np. po VIN?)
- pasek wielorowkowy (czy warto? cena jego nie jest wysoka)
- olej Motul 8100 X-Cess 5w40 (z lektury forum wyszło, że to porządny olej a ja zwykle wymieniam go raz w roku z racji niskich przebiegów)
- filtr oleju (to oczywiste, jakiejś konkretnej firmy wybrać?)
- filtr paliwa (czy trzeba zmieniać? nie wiem kiedy ostatni raz był wymieniany)
- filtr kabinowy z węglem (warto dopłacić do "węgla" mając climatronik?)
- świece żarowe (czy warto zmieniać profilaktycznie?)
- olej w skrzyni? Płyn chłodzący lub hamulcowy?
O czym jeszcze warto pomyśleć jeśli coś pominąłem?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
-
-
Re: Duży przegląd 1.9 TDI ALH
Zamieszczone przez przemikZamieszczone przez klekocix- świece żarowe (czy warto zmieniać profilaktycznie?)Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
-
Jak chcesz robić naprawdę duży przegląd to udaj się do kumatego mechanika niech dobrze obejrzy samochód - jego części mechaniczne tzn. luzy, stuki, praca silnika itd. Po drugie tak jak napisał przemik diagnostyka.. logi by pokazały stan kury. Reszta rzeczy o których piszesz to już tylko kwestia Twojego wyboru.
Zamieszczone przez klekocix- rozrząd z pompą wody (to oczywiste, można dokładnie sprawdzić jaki jest mi potrzebny np. po VIN?)
Zamieszczone przez klekocix- pasek wielorowkowy (czy warto? cena jego nie jest wysoka)
Zamieszczone przez klekocix- olej Motul 8100 X-Cess 5w40 (z lektury forum wyszło, że to porządny olej a ja zwykle wymieniam go raz w roku z racji niskich przebiegów)
Zamieszczone przez klekocixfiltr oleju (to oczywiste, jakiejś konkretnej firmy wybrać?)
- filtr paliwa (czy trzeba zmieniać? nie wiem kiedy ostatni raz był wymieniany)
- filtr kabinowy z węglem (warto dopłacić do "węgla" mając climatronik?)
Zamieszczone przez klekocixświece żarowe (czy warto zmieniać profilaktycznie?)
Zamieszczone przez klekocixolej w skrzyni? Płyn chłodzący lub hamulcowy?VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
klekocix, Co do filtrów olejów i reszty polecam forumowego sprawdzonego sprzedawce. Kupowałem u neigo oleje i polecam. Pytaj śmiało zawsze chętnie i na poziomie odpowie. I doradzi zawsze coś lepszego. Link do tego Pana
Filtry,oleje
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rytcherklekocix, Co do filtrów olejów i reszty polecam forumowego sprawdzonego sprzedawce. Kupowałem u neigo oleje i polecam. Pytaj śmiało zawsze chętnie i na poziomie odpowie. I doradzi zawsze coś lepszego. Link do tego Pana
Filtry,oleje
Auto na rozrząd (a przy okazji płyn chłodzący) i olej z filtrem idzie w następny czwartek do DGW więc w dobre ręce natomiast pozostałe filtry na spokojnie kupię i pozmieniam sobie sam w wolnym czasie. Przy okazji przypomniałem sobie, że w zeszłym roku DGW jak byłem u niego na robieniu tylnych hamulców to wymienił mi płyn hamulcowy więc jeden koszt odejdzieFreshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
https://www.facebook.com/Freshtimers
Komentarz
-
Komentarz