Jako że "złapałem" parę groszy (a nie wiadomo kiedy następnym razem będę miał taką sytuację ) i pomału przychodzi czas wymiany rozrządu (w lipcu będzie 5 lat od ostatniej wymiany) postanowiłem w aucie zrobić duży przegląd.
Proszę Was o informację co warto zrobić "dla pewności" a w jakie koszty się nie ładować.
Auto ma 143tyś faktycznego przebiegu, w ostatnie 4 lata przejechało 18tyś km. Samochód cały czas stoi w ciepłym garażu.
I tak:
- rozrząd z pompą wody (to oczywiste, można dokładnie sprawdzić jaki jest mi potrzebny np. po VIN?)
- pasek wielorowkowy (czy warto? cena jego nie jest wysoka)
- olej Motul 8100 X-Cess 5w40 (z lektury forum wyszło, że to porządny olej a ja zwykle wymieniam go raz w roku z racji niskich przebiegów)
- filtr oleju (to oczywiste, jakiejś konkretnej firmy wybrać?)
- filtr paliwa (czy trzeba zmieniać? nie wiem kiedy ostatni raz był wymieniany)
- filtr kabinowy z węglem (warto dopłacić do "węgla" mając climatronik?)
Jak chcesz robić naprawdę duży przegląd to udaj się do kumatego mechanika niech dobrze obejrzy samochód - jego części mechaniczne tzn. luzy, stuki, praca silnika itd. Po drugie tak jak napisał przemik diagnostyka.. logi by pokazały stan kury. Reszta rzeczy o których piszesz to już tylko kwestia Twojego wyboru.
Zamieszczone przez klekocix
- rozrząd z pompą wody (to oczywiste, można dokładnie sprawdzić jaki jest mi potrzebny np. po VIN?)
Może warto zainteresować się ori zestawem? Jeżeli nie to w każdym sklepie Ci dobiorą nawet bez vinu
Zamieszczone przez klekocix
- pasek wielorowkowy (czy warto? cena jego nie jest wysoka)
Jeżeli go nie wymieniałeś jeszcze to warto - przy okazji sprawdzić stan sprzęgła alternatora.
Zamieszczone przez klekocix
- olej Motul 8100 X-Cess 5w40 (z lektury forum wyszło, że to porządny olej a ja zwykle wymieniam go raz w roku z racji niskich przebiegów)
Ja raz zalałem motula i podziękowałem.
Zamieszczone przez klekocix
filtr oleju (to oczywiste, jakiejś konkretnej firmy wybrać?)
- filtr paliwa (czy trzeba zmieniać? nie wiem kiedy ostatni raz był wymieniany)
- filtr kabinowy z węglem (warto dopłacić do "węgla" mając climatronik?)
Mann, Knecht. Kabinowy bierz z węglem. Filtr paliwa wymień! O ile się nie mylę to filtr paliwa zmienia się co 30kkm ale ja zmieniam co roku tylko z racji tego, że paliwo jest u nas jakie jest a i nie chcę mieć w zimie jakiejś niespodziewanki :lol:
Sprawdzić. Jeżeli któraś nie grzeje to wymienić na jakieś dobre..
Zamieszczone przez klekocix
olej w skrzyni? Płyn chłodzący lub hamulcowy?
Jeżeli kłopotów ze skrzynią nie ma to nie zmieniaj oleju. A płyn chłodzący i hamulcowy możesz zmienić. Ze wskazaniem na ten drugi - jeżeli go nie wymieniałeś to zrób to.
VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
klekocix, Co do filtrów olejów i reszty polecam forumowego sprawdzonego sprzedawce. Kupowałem u neigo oleje i polecam. Pytaj śmiało zawsze chętnie i na poziomie odpowie. I doradzi zawsze coś lepszego. Link do tego Pana Filtry,oleje
klekocix, Co do filtrów olejów i reszty polecam forumowego sprawdzonego sprzedawce. Kupowałem u neigo oleje i polecam. Pytaj śmiało zawsze chętnie i na poziomie odpowie. I doradzi zawsze coś lepszego. Link do tego Pana Filtry,oleje
Dzięki za namiar
Auto na rozrząd (a przy okazji płyn chłodzący) i olej z filtrem idzie w następny czwartek do DGW więc w dobre ręce natomiast pozostałe filtry na spokojnie kupię i pozmieniam sobie sam w wolnym czasie. Przy okazji przypomniałem sobie, że w zeszłym roku DGW jak byłem u niego na robieniu tylnych hamulców to wymienił mi płyn hamulcowy więc jeden koszt odejdzie
Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku
Komentarz